MOTOREN
MOTOREN ONDERDELEN ACCESSOIRES KLEDING OMBOUWEN ONDERHOUD VERING  
 
               
 
klik hier om terug te gaan naar de vorige pagina

2010 HUSQVARNA CR en SM 50

De nieuwe MINI Cross en Motard van Husqvarna

De essentie van een echte crossmotor en supermotard in miniatuur. Dit is de aard van de nieuwe Husqvarna CR en SM 50, de "mini" dat alles wat je nodig hebt om je debuut te maken als een echte ruiter.
Vloeistof gekoelde tweetakt motoren, schijfremmen, verstelbare vering, stalen frame met dezelfde vorm als de Husqvarna racefiets, eencilinder motor met dubbele koppeling, afhankelijk van de expertise van de bestuurder en het concurrentievermogen.
De lijn is hetzelfde als de Husqvarna crossmotor en Supermotard; met de klassieke wit / rood kleuren voor de CR-versie en wit voor de SM een, net als de fiets van Antoine Meo in de WK Enduro en Adrien Chareyre in de Supermoto.
Het frame is van CrMo stalen buizen met een rechthoekig, rond en ovaal gedeelte. Het achterframe is afneembaar.
De vork is ook van CrMo staal en ondersteunt een dubbel zuiger remklauw van gesmeed en geanodiseerd aluminium. De achterschijf heeft een diameter van 140 mm, terwijl de voorzijde een diameter van 160 mm met Race Replica "Daisy" design heeft.
De veiligheid vooraan wordt gegarandeerd door een systeem met Formule radiale pomp van gesmeed en geanodiseerd aluminium met verstelbare aluminium hendel. Het stuur, met praktische Husqvarna gepersonaliseerde pads, heeft een diameter van 22 mm.
De Marzocchi voorvork heeft een diameter van 32 mm en 185 mm slag. De Sachs schokdemper heeft een slag van 200 mm, verstelbare veervoorspanning en hydraulische rebound.
Het voorwiel is 12 ", de achterkant is 10" met aluminium velgen, terwijl de SM-versie een andere kleur en maat voorwiel (10 ") en race slick banden.

Wat betreft de motor, beide versies zijn uitgerust met een vloeistofgekoelde tweetakt 50 cc motor die 11,2 pk geeft bij 10.500 rpm. De motor heeft een enkele versnelling met verstelbare centrifugale dual clutch transmissie: een configuratie voor lerende rijders en voor experts.
De carburateur is een 19 mm Orto PHBG. De brandstoftank heeft een inhoud van 2,7 liter.
Dankzij de stabiliteit die door het stalen frame, de ruim bemeten vering en het schijfremsysteem, stelt de CR / SM 50 nieuwe normen op het gebied van veiligheid en tegelijkertijd vormt dit het uitgangspunt voor de motorcross, enduro en supermotard kampioenen van morgen.

wielbasis
lengte
breedte
hoogte
zithoogte
grondspeling
trail
leeg gewicht
tankinhoud
olie inhoud

995 mm
1400 mm
655 mm
880 mm
680 mm
250 mm
55 mm
43,4 kg
2,17 l.
1,15 l.
motortype
boring
slag
inhoud
compressie
starter
koeling
mengverhouding
ontsteking
bougie
carburateur
koppeling
overbrenging
één cilinder 2-takt
39,5 mm
40 mm
49 cc
7,12 : 1
kickstarter
vloeistof
25 : 1
CDI
NGK BR8ECM
Dell 'Orto PHBG 19
droog, centrifugaal
primair enkele versnelling
secundair 4:3 (10-43)
frame stalen enkele buis
voorvering Marzocchi hydraulische telescoop vork met voorliggende as, diameter 32 mm, slag 185 mm
achtervering Sachs hydraulische schokbreker, veer-voorspanning instelbaar, slag 200 mm
voorrem schijfrem met enkele zuiger remklauw, schijfdiameter 160 mm
achterrem schijfrem met enkele zuiger remklauw, schijfdiameter 140 mm
voorwiel/band aluminium velg, 1,5 x 12 (cross) of 1,5 x 10 (SM), band Pirelli Scorpion 60/100-12 (cross) of 90/90-10 (SM)
achterwiel/band aluminium velg, 1,6 x 10 (cross) of 1,5 x 10 (SM), band Pirelli Scorpion 2.75-10 (cross) of 90/90-10 (SM)